Hemma igen

Nu är det alldeless för länge sedan ja skrev igen.. Jag är för slapp helt enkelt..
Veckan hos Marcus hade i princip inte kunnat varit bättre. Mycket träning och ridning. Selma blev lite trött men jag tyckte trots allt att hon skötte sig bra. Hon tävlade torsdag och fredag i Gävle.. Första tävlingen utan placering på henne men men sådana kommerväl också.. Hon gick 1.40 på fredagen med två nedslag men hon var väldigt fin och det var väldigt lätt.. Så jag var nöjd ändå. På torsdag om en vecka åker vi till Sthlm och tävlar. Då går hon 1.20, 1.40, 1.40, så då hoppas jag på en nolla i 1.40. Känns som att det inte bör vara ngt problem men det är en tor tävling med mycket starter så förmodligen kommer det inte att vara enkelt.

Kerstin och Calippo har lite vila från tävlandet nu. De behövde det båda två. Kerstin är igångsatt igen och ska få träna på söndag för Tusse. Hoppas att hon kan sköta sig, men det gör hon ju mestadels.
Våran nya ponny Norma har kommit nu också. Hon är väldigt fin och rolig att rida på. Hon får förhoppningsvis följa med till Näset 19/9. Det blir sista tävlingen för ponnysarna innan SM också.. Kerstin får bara gå en LA då eftersom de inte har någon högre klass men vi får träna ist.

Hästarna är som sagt mitt liv och får jag inte hålla på med dem fullt ut vill jag inte hålla på alls, så jag hoppas att allt löser sig och blir bra!

Skolan börjar på tisdag. Det känns faktiskt bra, visst det kommer vara jobbigt innan man vänjer sig med tiderna men det går nog fort. Måste dock vara ledig tor, fre första veckan, och sedan vara ledig SMveckan så hoppas bara att jag får det.. Eller jag måste få det helt enkelt.

Nu ska jag nog kolla på film med Per o Pilla. Hörshej"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0