Sommar

Vart tog sommaren vägen kan man ju undra? Är det påväg mot höst nu eller? Nä men nån mer solig dag skulle ju sitta fint.. Man bor på helt fel ställe. Känns som att det är kallt året runt!
Nu är det allsdeless för länge sedan jag skrev igen, men det känns som att dagarna bara rinner iväg. Och det ända jag gör är att rida ett par hästar om dan. För det mesta bara Selma o Kerstin. Imorn ska jag iaf till Elin o rida lite.. Vi ska väl rida Loppan o Calippo sedan hänga lite på Sixten. Så himla roligt både med Loppan o Sixten, de lär sig så himla fort , unghästar är fasiken det roligast av allt, när man får känna att man gjort jobbet själv..
Kerstin har iaf bitit sig i munnen så nu rider jag på hack, usch det funkar verkligen inte på henne.. Damphästen får ännu mer damp på det. Men men, bara så det får läka ihop så blir det bra. Det blir Umeå nästa helg med henne o Calippo iaf, hoppas att hon kan gå en nolla i msvA då, skulle sitta fint. Känns inga problem för henne att hoppa det, men ibland känns det som att hon tycker det är för lätt och inte anstränger sig så mkt, men men..
Har ridit Selma på hack nu i två dagar också, hon funkar hur bra som helst på det. Det trodde jag verkligen inte, ska testa hoppa på det nåt nu, kul om hon kan gå bra på nåt bett.. Hon får tävla på Näset samma helg som ponnyrna tävlar i Umeå. Mariah ska nog tävla henne på lördagen sen kommer jag hem på lördagkväll så jag tövlar henne själv på söndagen. Jag tyckte inte att det var så himla många klasser att välja mellan som passade henne. 
I Augusti så åker jag till Marcus med Selma. Det ska bli riktigt skoj men även jobbigt lär det bli..  
Nä nu ska vänta på Harpers Island och paradise hotel, mycket roande program !
Hörshej!

         

Kommentarer
Postat av: Jocke

Woho fattar nada men de e säkert kul för häst intresserade:P lycka till i umeå:)

Ps: Bräcke är fel ställe att bo på:)

2009-07-16 @ 00:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0