Tävlingar

Imorgon bär det av till Umeå med Kerstin o Calippo.. Ska bli skoj. Jag o pappa som åker.. Haha riktig hästpappa de dära. Kerstin o Calippo går en klass om dan så vi åker hem lördagkväll. Första gången Calippo får gå tredagars och derby :) Men det fixar han..  På söndag åker jag till sundsvall med Selma så får hon gå en 1.30. Mariah ska tävla henne på fredagen, det funkar superbra mellan dem så det känns skönt.. När det väl är tävlingar här uppe får man passa på.

Idag har jag hunnit med att rida tre hästar.. Selma, Kerstin o Loppan! Loppan är väl världens underbaraste häst. Trots att han är tre år och hingst. Ska verkligen bli roligt nästa år när han får tävla lite. Elin fick hem Magnolia förra veckan eller prinsessan som hon numera heter. Hon är också superfin. Den ska väl få tävla dressyr med henne och följa med på någon hopptävling ibland. Det blir spännande. Elin har även kommit på den dumma idén att sälja Sixtus! Usch, nä men hon har helt rätt, han kommer nog inte bli så bra som vi vill att han ska bli.. Då är det bättre att lägga tiden på de andra hästarna och att han får komma till någon som älskar honom mest i hela världen för det behöver han. Han är världens snallaste och goaste häst. Men lite trist äre ändå..

Elin o Mariah har varit här på middag. God mat fick vi iaf.. Dock åt de andra sniglar till förrätt. Inte riktigt min grej kanske.. Att det ska vara en delikatess kan jag inte förstå. Men men då var ju efterrätten en favorit för mig ist. Friterad camambert, suuupergott..
Nä nu ska jag ta mig o titta på Harry Potter o den flammande bägaren sen blire fenixorden. Så man är lite uppdaterad när man ska se nya filmen sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0