tävlingar

Nu är det väldigt länge sedan jag skrev igen men har helt enkelt inte varit hemma något. Förra helgens tävlingar i Timrå med ponnierna gick bra. Calippo var superfin hela helgen, lite svåra banor för honom men han fíxade det ändå och gick två nollor av tre. Kerstin var väldigt dampig första dagen så då rev hon ett. På lördagen gick hon en MsvB med placering. På söndagen var hon superfin i MsvA:n men rev ett, ett litet skitpet som lika gärna kunnat legat kvar. Det är lite surt men men till helgen åker vi till Edsbro med henne.. Hon ska gå två MsvA då så jag hoppas att vi ska kunna gå en nolla iaf så det blir SM :)
I helgen har det varit Sundsvall Summer Horse Show där Selma var och tävlade. Det har varit hur varmt som helst för både ryttare och hästar. Selma gick en 1.35 i fredags och hon gick inge bra alls, jag började tro att det var ngt fel på henne för 1.35 ska inte vara några problem för henne men hon rev en del hinder. Kan ha berott på värmen eller ngt annat som jag inte vet vad.. På lördagen kom hon igen och gick en nolla i 1.30 och blev placerad. Blev väldigt lättad när jag insåg att inget var fel.. På söndagen gick hon sin andra 1.40 med ett nerslag. Hon var verkligen superfin då, hoppade super och lyssnade bra. Hindret vi rev var egentligen mitt fel då hon inte riktigt tog halvhalterna men det var enda missen på banan..  Nu känns det som att hon inte kommer att ha några problem med de högre klasserna sedan.
Hästarna står i mälgåsen nu så de får äta lite gräs då och då, de vekligen älskar det. Men tjocka får det inte bli. Vi ska även bygga lite terränghinder där, det blir nog skoj..
Som sagt är det ungefär hästar 24/7, haha blir inte mkt tid till annat men men. Nu ska jag kolla på film iaf. Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0