Lyckat

Helgen med Selma blev väldigt lyckad.. I lördags i 1.20 kom vi 4a.. 1.30 gick lite sämre, efter ett missförstånd på en linje rev vi två hinder men det får jag ta på mig.. Igår i 1.30 var hon superfin i grunden och sedan när de höjt för omhoppning var hon också superfin.. Vi kom 2a då :) För att vara hennes första tävling på säsongen skötte hon sig super.. Nu när hon är sju och inte går som unghäst längre får hon visa vad hon går för. Jag är väldigt nöjd med henne. Extra roligt är det ju att det är jag och Elin som tagit fram henne, visst hon var fin när hon kom till oss som 5åring men hon hade ju inte gjort något då.. Och det är också roligt när folk tycker att jag har en fin och bra häst. Min lilla kossa :D Nu känns det bra och det blir  nog att hon får starta 1.40 i Gävle, blir spännande.. Men vi måste ju rida några om vi ska hinna kvala till SM.. Nu vill jag  bara skita i skolan för att  rida o tävla hela veckorna.. :) Men känns som att det kanske är bra att ha någon utbildning. Haha..

Jaa min dag började kanske inte så bra idag.. Sov hos Per o Pilla och hade ju såklart glömt mitt busskort. Jag o Per skyndade väl oss hem för att hämta de meen mamma jobbade o pappa var ju inte hemma så att det var ju bara att åka till mammas jobb för att hämta nyckeln o hem igen till busskortet.. Tåget hade ju då gått för ett tag sen men snäll som Per är tar o kör mig in till stan. Finns ingen bättre kille än Per, Pilla hade ju tur som hittade honom iaf.. När jag kom in till stan var väl klockan strax efter 10 o vi har haft friluftsdag så vi har typ suttit på isen o solat, rätt soft.. Slutade typ vid 12 när vi käkat lunch. Kändes som att det inte var nån mening att ens åka in då men de kunde jag ju inte veta.. Tog tåget tjugo över ett så kom ju hem kvart över två.. Skönt att komma hem tidigt en dag..

Har ridit Selma o Kerstin en sväng ute i skogen.. Gick bra.. Sedan hade vi ju nå möte i stallet som var helt jäkla värdelöst.. Eller ja de vare väl inte men de blir ju mer tjaffs än nåt bestämt på sånna dära möten.. Skit samma nu äre gjort!

Nu ska jag käka lite godis till teven.. Hörs!


Kommentarer
Postat av: Emma

Måste bara få följa med på dom stora tävlingarna(har ju inget annat intressant för mig) :P

Om ni behöver lite hjälp??

2009-03-16 @ 22:08:05
URL: http://emmajaegertronde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0