Calippo

Länge sedan igen....
Men nu har APU:n börjat och det är så himla skönt att slippa pendla för det är de som är det jobbiga med skolan i stan.
Kerstin tävlade i helgen, med ett pet i båda klasserna. Det var ingen rolig dag för henne, dampdag skulle man kunna säga. Eller hon var ganska lugn men hon hade väldigt svårt att svänga höger. Så nu har jag bestämt att jag verklligen ska försöka ta igenom det men det är allt annat än lätt! Har det jag jobbar på ett tag, men så ska det väl vara antar jag, livet är ingen dans på rosor direkt. Men vi vann iaf Championatet för C-ponnysar! Superskoj eftersom det är inga tävlingar jag prioriterat med henne heller. I första hand har det varit meeting för hennes del. 
Nu har jag sagt hejdå till Calippo! Han ska vet.besiktas på fredag och går han igenom åker han till Orsa till sina nya ägare. Jag kan inte sätta ord på känslan att jag aldrig mer ska få rida och hoppa honom. Det känns så himla tomt på ngt vis, Även fast jag inte haft honom här i Bräcke (bara periodvis)  utan bara ridit honom någon gång i veckan kommer jag sakna honom fruktansvärt. Hur skulle det då kännas om Kerstin eller Selma försvann! Usch. 
Vi har haft honom så länge nu och verkligen gjort allt jobb med honom och så ska han bara fösvinna det är konstigt. Från att han var bebis, till att vi började rida in honom, första träningen och tävlingen tills nu, nu är han snart sex år. Tiden går himla fort när man har kul, och kul har jag verkligen haft med honom, han har lärt mig väldigt mycket även fast det är jag som lärt honom. Och han är absolut en av dom bästa hästar jag ridit, känslan när man rider på honom är obeskrivlig.-  Jag vet att han kommer få det jättebra och det känns skönt.
Nu ska jag iaf ta och kolla på träning och tävlingsfilmer på honom och minnas de absoluta bästa tiderna med honom!
Sen ska jag kolla på Betty och Desperate!  Hörshej!¨


         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0