tävling med selma

Har tävlat på Färsta med Selmis i helgen..  Hon har skött sig rätt bra.
På lördagen red jag 1.20 o 1.30. I 1.20 rev vi sista hindret i grunden men det var dock mitt fel som tog i henne ist för att rida på. Men hon var ganska seg och trött i kroppen vilket hon aldrig brukar vara. Men men. 
I 1.30 gick det bättre och jag red på lite och tog bort några galoppsprång ist för att ta i henne.. Vi kom tvåa då. 
På söndagen red jag bara 1.30 och då var hon inte lika seg och vi blev tvåa igen. Med resultaten får jag väl vara nöjd men de var inte dom bästa rundorna vi åstadkommit men det kan ju inte alltid kännas toppen.. 
Lina och Mimosa var med och tävlade också, det har varit skoj. De fick en placering i 1.20 och var så duktiga :)

Det är så himla skönt med lov. Hade förväntat mig en sovmorgon men sov bara till kvart över 8 idag.. Inte så lång alltså, men jag kände mig utsövd så jag tog en promenad med Rocco hem till mamma och pappa.. Sen har jag ridit Selma, Loppan och longerat Kerstin. Loppan hoppade bra idag, han har så himla lätt för sig så han kliver bara över hindrena, man skulle vilja att han flasha lite men det behöver han väl inte göra när han inte hoppar högre än vad han gör. Han är super rolig att rida iaf. Nu är det bara drygt två veckor tills han ska visas, det ska bli riktigt spännande att se vad han kan åstadkomma. 
Än har jag inte börjat med historia uppsatsen, så jag måste väl göra det imorgon men jag orkar inte jobba på lovet.. Då vill man bara slappa. 

 Per bröt handen igår på hockeyn, tycker lite synd om honom för nu måste han gå med gips i 3 månader och snart kommer deras bebis. Om två och en halv vecka går datumet ut, så nu kan den komma i princip när som helst. Ska bli jätte roligt när den kommer :)

Men nu ska jag gå och göra lite micropop till mig o Per så hörshej!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0