September

Nu är det väldigt länge sedan jag skrev igen. Nu när skolan har börjat blir det inte mycket tid över till datorn.
Senaste tävlingen var ju i Sthlm med Selma. Hon fick en placering i 1.20, i 1.40 klasserna gick det mindre bra. Hon var jätte trött vilket jag faktiskt kan förstå! Nu blir det nog bara någon tävling häromkring så hon får känna att det är lite lätt, hon är ju trots allt bara sju år!
Nu är det bara drygt en månad till SM. Det har gått fort nu ett tag. Än tänker jag inte så mycket på det och är inte nervös men det lär ju komma.. Det ska väl gå bra, jag är bara glad att jag har tagit mig dit med båda ponnysarna.
Calippo o Kerstin hoppade idag. Calippo har inte hoppat på ett tag men han hoppade bra.
Jag testade ett nytt bett som Kerstin funkade mycket bra på, jag blir lika förbryllad varje gång hon går bra hur bra hon faktiskt är. Det finns ingen häst som man får den känslan på! Det går inte att beskriva känslan. Allt känns så himla lätt fast det egentligen är svårt.
Kertstin, Calippo o Norma ska få tävla på Näset om två veckor. Spännande att se hur Norma är på tävling.. För Calippo o Kerstin är det sista tävlingen innan SM. Kerstin ska bara gå en LA då så jag får helt enkelt träna högre.
Vi löshoppade Loppan idag också. Första gången han fick hoppa 1.30, vi har inte löshoppat så mycket och inte högt för att han varit lite seg men han har verkligen superlätt för sig, behöver inte ta i speciellt mycket. Elin har estämt sig för att behålla honom som hingst (tycker jag är bra) så nu ska han på hingstvisning i November. Bara att träna inför det.
Nästa helg är det träning för Nina Wengelin, jag har inte riktigt bestämt vilka som ska få gå då men det återstår att se!

Hörshej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0