still eighteen

Idag har jag inte gjort så mycket, eller det har jag nog egentligen..
Klev upp halv nio, åkte sen till stallet o hjälpte Sofia att hoppa! Hjärtrud var lite busig som hon kan vara ibland och tyckte att vattenmattan var jätteläskig, men Sofia gjorde det bra.. Inte alls en lätt häst det där, red henne för någon dag sen och måste verkligen säga att Sofia gör ett super jobb med henne.. Hon kommer nog att bli väldigt duktig tack vare henne... Det är inte alltid dom bra hästarna som alltid ger en super känsla när man rider dom som gör att man blir bra.. Kerstin har aldrig gett en bra känsla förän nu och hon är skälet till att jag blivit lite bra och att jag kunnat rida så pass höga klasser på storhäst som jag gjort.. Hade jag haft en lätt ponny hade jag aldrig kunnat rida storhäst på det viset så jag tror att det är bättre med en svår häst som man måste lägga ner ett ordentligt jobb på och rida ordentligt hela tiden. Självklart är det bra med en brra lätt häst också men man kan ju inte få allt helt enkelt.. Så Sofia kommer få lägga ner mycket tid på henne men det kommer hon att ha igen senare och jag tror att hon kommer ha superkul med henne!
Efter hon hade hoppat red jag o Lina på våra hästar, Linas första ridtur efter Mimosas skada, kul att dom kommer igång igen.. Och jag är så himla glad att Kerstin går att rida på hack nu eftersom hon så himla lätt får sår i munnen nu.. En gång sår i munnen, föralltid sår i munnen!
Sen tog vi och åkte hem, käkade lunch och pluggade matte.. Kände mig väldigt duktig, men egentligen skulle jag väl pluggat körkort, känns som att jag borde spendera varenda vaken minut åt det..

Nu har jag precis kommit hem från att varit barnvakt åt Mejsan! Vi var o hälsade på Albin en sväng.. Älskar verkligen mina små gullebarn.. Det är så himla roligt med Meja som börjar prata lite bebisspråk, blir överlycklig bara av att se en, rullar runt, stå, sitta själv och sedan Albin som pratas på riktigt, gör massa hyss som man inte kan låta bli att skratta åt.. Det är så himla roligt att följa deras utveckling. Nu låter jag som en gammal tant som blivit mormor eller något men jag tycker faktiskt väldigt mycket om barn.

Nä nu ska jag fortsätta titta på flirting with forty.. Hur snygg är inte Robert Buckley i filmen då!? Som sagt jag är ingen gammal tant utan jag är fortfarande 18 och gillar att titta på snygga kändisar i filmer!
Höörs!


Ingen skulle nog tacka nej till honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0