Skolan

Nu har skolan börjat igen, kul! Noot.. Men jag skall hålla humöret uppe så blir det lite roligare. Själva skolan är egentligen inget problem utan det är pendlingen.. När man måste kliva upp för att åka buss kvart över 6 och sedan hela dan hoppas på att man får ta halv tre bussen hem så man hinner rida innan kvällen. Oftast får jag ju ta den bussen o då äre inget problem, jobbigast är att kliva upp, men man vänjer sig väl.. Det är så svårt att hinna med läxor. Alla säger att man ska göra dem på bussen men hur ska man orka det på morgonen eller på bussen hem då man är ännu tröttare!? Tur att vi inte har så mycket läxor på min skola, hade jag gått på Wargen hade jag aldrig pallat..

Snart börjar tävlingarna, som jag längtar. Vintern är ganska tråkig på så vis att man inte har några mål, eller självklart har man mål att hela tiden bli bättre o stärka hästarna men när tävlingssäsongen börjar kan man inte låta hästarna stå nån dag till eller bara rida lite lugnt. Allt blir mer seriöst och man har något att se fram emot, veckorna går så himla mycket fortare.

Nä nu ska jag äta middag med min familj, Pilla, Per o Meja! Vi hörs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0