Nu är det dags

Ja nu är det inte länge kvar! Jag, mamma och Kerstin drar ner till Avesta idag, och på torsdag bär det vidare mot Stockholm. Förklassen börjar även på torsdag så det blir tävling hela helgen.
Första omgången går på freddag, andra på lördag och förhoppningsvis ska vi komma till finalen som går på söndagen!
Kerstin fick hoppa upp sig lite igår, det gjorde hon hur bra som helst! Hon har nog inte hoppat så bra som hon gör nu, så vi får hoppas att det håller i sig till helgen!
Det känns inte som att det är så nära, jag har inte hunnit blivit nervös, iofs brukar jag inte bli så nervös heller så vi får hoppas att jag kan hålla nerverna i styr..

Träningen för Arnold i helgen vart mycket lyckad kan jag väl säga.. Santana gick ju första dagen. Hon gjorde det riktigt bra, vi var inne i ridhuset och det blir ganska trångt för henne därinne, vi hoppade en tre kombination som hon aldrig gjort och det gjorde hon jätte bra.. Det är självlklart lite jobb med henne men sen kan hon nog bli riktigt bra!
Loppan gick som vanligt väldigt bra! Hingstfasonerna verkar vara helt borta nu.. SÖNT! Vi hoppade en lite bana och vi skulle räkna galoppsprång mellan varje hinder med en bana på 9 hinder! Inte det lättaste på en 4-åring men han gjorde det klockrent. Han kan ju vara lite hingstseg så han ska bara gå framåt när vi säger det, det har blivit så mycket bättre men det kan ju alltid bli bättre! Arnold tyckte att han var väldigt fin och trodde att han kunde bli riktigt fin! Det är alltid kul att höra!

Frisk har jag definitivt inte blivit, vet inte vilken dag jag är inne på.. Men idag känns det som att det är lite bättre, jag vill inte vara sjuk nu när vi ska SM, men det är rätt så typiskt mig! Men men, jag får prestera  bra ändå!

Nu ska jag packa lite och göra miig iordning! Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Lycka till i helgen! Håller tummarna för er! :)

2010-06-15 @ 12:51:13
URL: http://hastpamittsatt.blogg.se/
Postat av: Madde

Du var ju inte bäst på att stava i de här inlägget måste jag bara påpeka, hihi ;)



Lycka till nu på SM, jag ska hålla alla tummar och tår för er, och om vi har riktigt flyt kanske jag får för mig att komma ner och kika!!

2010-06-15 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0