Migrän

Inatt vaknade jag upp med rejäl huvudvärk, inte så ovanligt... Jag kliver upp och ska gå och ta en tablett, i och med att jag kliver upp måste jag springa och spy.. Migrän, toppen, precis när jag skall ha nationellt prov i engelska, skridelen.. Så typiskt (mig)...
Jag har legat i sängen tills nu, har dock inte spytt något mer men jag har fortfarande huvudvärk. Ska försöka pillra i mig lite mat snart. uuuh!
Jag ska ha lektionerna i stallet idag också för Elin åker till Globen, har även hennes stall till på löradag men det är inga problem. Det som är lite drygt är att jag åker 06.15  med bussen imorn så pappa måste ta ut hästarna men det ska väl gå bra det med.

Jag, Per och Pilla ska iaf gå ner och se vad det kostar att tatuera sig här i Bräcke. Jag har länge velat tatuera mig och hade bestämt för att göra det i Thailand men nu har det blivit att jag inte vaccinerat mig vilket är lite dumt så jag vill inte göra det där, onödigt om jag skulle få någon typ av hepatit eller räntav hiv... Jag hoppas att de har öppet någon dag mellan jul och nyår, vill göra det så fort som möjligt innan jag blir rädd igen.. haha!

Igår red jag Rosie på bett med graman, hon var riktigt fin faktiskt, det tar sig.. När jag red henne på vanligt bett för några veckor sedan var det inte alls roligt. Men allt jobb och slit är värt det!
Det jag ridit mest på nu är ett vanligt hederligt ponnyhack. Det har hon gått jättebra på, dock inte när jag ska hoppa för då blir hon för framtung och stark, problemet som jag alltid haft med Rosie.
Jag har ridit lite på ett flippanbett också, det har funkat lite som hacket, hon är fin på backen men blir framtung i hoppningen. När jag har hoppat har jag använt ett hissbett (happy mouth) och det är det bett som funkat allra bäst på henne i hoppningen, hon kommer upp mycket mer och är lättare att kontrollera. Nackdelen med hissbettet är att hon kan bli lite lite mer tjaffsig, ostadigare på det.

                                     


               Ponnyhacket
 

             Flippanbettet                                       









               Hissbettet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0