sjuk

Jag har blivit sjuk igen... Det började med att jag igår kände mig konstig i hela kroppen. Hela natten mådde jag illa och trodde att jag skulle få magsjuka. Men jag har inte spytt, jag mår bara illa och har haft rejäla kramper i magen! Ju mer jag läser desto säkrare blir jag på att jag blivit smittad av parasiten som härjar i Östersund. Den kommer från vattnet där soom tydligen har blivit förorenat. Det kan ta upp till 12 dagar innan man känner av dessa besvär. Det är redan många som blivit smittade och fler kommer det att bli!
Man kan vara sjuk från en dag upp emot 1-2 veckor. Jag känner mig lite bättre nu än imorse så jag hoppas att mitt bara håller i sig i en dag för det har vekligen inte varit en rolig dag.
Jag har legat i sängen hela dagen fram till klockan sex då jag höll på att hungra ihjäl så då pallrade jag mig upp och gjorde en macka.
Jag har inte allss tid att vara sjuk nu etfersom jag skall vara borta två veckor från skolan när jag åker till Thailand, men det är väl iofs bättre att jag blir sjuk nu än när vi ska åka dit!

Så alla ni som kanske tycker att det är jobbigt och verkar fjantigt att behöva koka vattnet så kan jag bara lova er att det är värt det!

Nu ska jag försöka ta mig en dusch, hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0