Tävling

I torsdags kväll fick Rosie kolik... Inte alls så kul! Jag gick och jag gick och jag gick. Det ville inte ge med sig så Elin fick komma tillbaka och vi sprutade då i henne lite paraffin olja och då gav det sig. Åkte från stallet vi tjugo i tolv och sedan blev det en sväng till på natten för att se att hon mådde bra. På fredag fm tog det omtag igen, dock inte lika mycket så det gick över av sig själv, hade ringt veterinär men som tur var gick det över. Räkningarna brukar inte vara så roliga att få.. Haha.

Idag var Loppan och jag iväg på tävling i Timrå, det var väldigt roligt kan jag säga! Eftersom att han bara är 4 år så får han inte går mer än 1m så han gick en 90 och en 1m. Han var nolla i första klassen och fick ett pet på muren i andra, hur ofta brukar man riva murar? Inte allt för ofta men sedan vi på att Loppan har nog inte ens hoppat en mur någon gång och det kan ju vara lite klurigt för dem hur de ska hoppa på den. Han har ju nästan inte tävlat något alls så jag tyckte att han skötte sig bra. Han var lite bockig och busig men han tyckte de var vldigt roligt och det är väl huvudsaken?
Det var lite djupt och tungt på kortsidona så det blev lite svårt att svänga, men det är sådant man får ta med unghästar.
Jag är ju lite ringrostig när det gäller tävlingar nu, senast jag tävlade var i augusti på Loppan..
Senast jag red någon hög klass var i midsomras då jag red Msv A på Kerstin och senast jag red en 1.40 var förra året i augusti så ni förstår ju att jag inte heller är i toppskick! ;)
Förhoppningsvis ska jag väl få rida lite högre klasser nästa år igen med Rosie!

Imorgon börjar skolan igen, det känns inte så kul om de ska ösa på med plugg, det blir ju självklart roligt att träffa alla vänner igen!
Nä nu skall jag slänga mig i soffan framför tv:n. Hörs!



Fin, fina Loppan!

Kommentarer
Postat av: Lina

Fina lilla Loppan! Vad roligt att höra att du/ni är igång riktigt igen och att du är på väg upp med era nya och nygamla stjärnor!! Ska bli roligt att se vad det blir med alla till våren :-)

2010-11-09 @ 09:01:05
URL: http://www.linafinaly.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Hej, jag undrades over hvilket hø du gir elske och hvor det kommer i från. Har hatt mycket problem med mine haster og kolik och tror det er høet.....

2010-11-26 @ 16:44:10
Postat av: Kamilla

Hej, jag undrades over hvilket hø du gir elske och hvor det kommer i från. Har hatt mycket problem med mine haster og kolik och tror det er høet.....

2010-11-26 @ 16:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0