Filmkväll

Idag red jag Rosie på hack igen och hon var superfin.. Skulle vara roligt om det höll i sig. Men ska nog köra varannan dag metoden, annars kan det lätt bli att det inte funkar lika bra efter ett tag.. Så imorgon blir det något nytt i munnen. Man kan ju tycka att man kanske inte ska variera så mellan olika bett men jag har bara bra erfarenheter av det så jag kör på det..

Gårdagen spenderades i stan med Nathalie, Michelle och Linn.. Vi åt Tacos, såg på film med chips o godis hos Linn sedan åkte vi allihop till Nathalie och sov.. Supermysigt.

Den första filmen hette Cradle will fall och var baserad på en sann historia.
Den handlade om en fyrbarnsmamma som hade förlossningsdeppressioner och blev helt psyko. Pappan i familjen var inte hemma på veckorna utan var ute i jobb. Så den äldsta sonen i familjen som var 10 år fick försöka att ta hand om sina syskon. Barnen försöker komma undan sin mordiska mor och det blir en jakt som heter duga.
När man ser filmer som är baserad på sanna historier vill jag veta vad som är sant i filmerna... Det finns så sjuka filmer, och finns det verkligen så sjuka männsikor i vår värld? Antagligen gör det det.. Men ändå jag vill veta precis vad som hänt i verkligheten, eller så vill man kanske inte det..?




Den anda filmen vi såg var lite mer i min smak. Thriller som man får tänka lite mer i. När det hela inte går ut på att bara döda och slakta. Tycker sådana filmer är mycket bättre än rena rysare, det blir för overkligt tycker jag.
Filmen heter i varje fall Case 39. Den handlade om en kvinna (Renee Zellweger) som jobbar på socialtjänsten och hjälper barn. Hon får ett underligt fall om en flicka, till slut får hon flickan ifrån sina föräldrar som försökt tagit livet av henne och hon själv får vårdnaden om henne. Det böjar hända konstiga saker runt omkring Zellweger sedan hon fick flickan och hon börjar till och med bli rädd för henne....
Gillar man lite övernaturliga filmer, andar osv kan jag rekomendera den. Det är inte den bästa film jag sett men absolut sevärd.

                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0