Träning

Idag har jag varit på träning med Loppan i ås för Tusse. I början var Loppan lite lätt i baken kan man väl säga och iställeet för att gå framåt bockade han lite.. När vi hoppat igenom hindrena lite blev han jätte fin och hoppade bra.. Han fick gå ganska ordentligt vilket jag tycker är bra eftersom han ska gå två klasser nästa helg i Timrå plus resa dit och hem.. Men han har mer ork och kraft än man tror, han är smart och kan vara lite lat ibland, haha!

Jag kom precis hem från stallet efter att ha ridit Rosie. Vi hoppade två hinder på ena långsidan, hon tyckte det var superkul.. Hon kändes precis som gamla vanliga Rosie! :)
Jag red henne på Hackamore idag vilket jag inte ha gjort.. Hon blev en helt annan häst. Franska hästar har ju en tendens att vara lite tjaffsiga i munnen och tyvärr är Rosie en av dem.. Men med hacket gick det jättebra, bara att hålla tummarna på att det håller i sig! Det är dumt att rida hästar på bett om de inte tycker om det och funkar på hack.. Selma var också en sådan häst som gick mycket bättre på hack... Jag ser ingen anledning att tjaffsa med dem om det inte behövs.. Jag som alltid varit emot hack, men det är jag inte längre!

Imorgon ska jag åka in till stan och kolla på film med tjejerna.. Det blir mysigt.. Vi har ju inte setts på en vecka eftersom vi har haft praktik denna vecka så det blir kul!



Snygg Loppan!!

Kommentarer
Postat av: Jane

Hack is Da Shit!

Klart det kommer hålla i längden.



Keep blogging!

2010-11-07 @ 21:01:59
URL: http://www.janemartensson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0