tävling timrå

Igår var vi iväg på tävling till Timrå.
Loppan gick först en 1m där han var nolla. Han var väldigt busig och pigg och jag beslutade mig därför för att rida 1.10 på honom. Det var hans 5e tävling i livet och hans första 1.10 någonsin. Han rev ett hinder, muren, som jag kan ta på mig själv, han har inte hoppat mur så många gånger tidigare och det kan vara lite knixigt för dem. Sista hindret var en två-kombination som han stannade på två gånger, inte då för hindret utan för att den stod mot väggen och där var en läskig blomma som han inte alls tuckte om. Men jag är väldigt nöjd med honom ändå! Kanske många tycker att jag inte borde vara nöjd med det men han kändes väldigt fin, hoppade många bra språng! Jag anser att med unghästar eller egentligen med alla hästar så är det känslan som avgör om det är en bra runda eller inte coh jag tycker ändå att jag fick en bra känsla på honom! Eller känslan kanske inte är så viktig, haha!!  Höjden kändes inte alls som något problem utan det är mest ateraljerna runt omkring som är lite läskiga. Men det går ju alltid att träna bort..

Rosie gick bara en 1.20. Nu känns det att hon har kommit igång ordentligt vilket resulterar i att hon blir lite nonchalant mot höjden och inte hjälper till så mycket. Vi rev ett hinder. Hon hoppade väl resten hyffsat bra, lite tjaffsig såklart men så är det! Självklart så glömde jag filmkameran så det blev ingen film heller...

Nästa tävling blir den 8e maj på hemmaplan. Loppan går då 1m och 1.10. Rosie får gå 1.20 och som tur är så har hunnit kvalat till 1.30 på de här tävlingarna som hon varit på i år så hon får även gå en 1.30. Ska bli roligt att tävla hemma, är några år sedan jag gjorde det nu!

Nu går jag två dagar till innan jag får mitt sista lov. Tisdag och torsdag. Usch, det låter hemskt.. Jag vill såklart sluta skolan men samtidigt känns det lite vemodigt men det blir nog bra till slut!!

Nu ska jag iaf hoppa in i duschen och sen ska jag slänga mig ner i soffan! Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0