Jobb...

Nu är mitt sommarvik slut så nu kanske jag kommer ha lite mer tid för bloggen! Har dock lite arbete framöver så jag gissar på att jag inte kommer att ha allt för mycket tid över ändå men jag ska göra mitt bästa!

Markus Westergren kommer till Bräcke Ridklubb 23-24 september för att ha träning. Han tar emot alla ekipage oavsett nivå. Ca pris 700-800 kr. Uppstallning och boende finns. Anmälan sker till mig!

Var på tävling med Loppan i Matfors i söndags.
Han gick 1m och 1.10. I 1m var han inte alltför rolig, hjälpte inte till speciellt mycket. Jag red inte heller bra så vi fick ett pet. Till andra klassen blev det lite hektiskt. Precis bredvid framhoppningen var det en kohage, och såklart skulle korna stå där uppe vid framhoppningen och dom var tydligen superfarliga. Jag kunde inte hoppa ett hinder typ. Kom över lilla någon gång sedan fick jag lägga ner oxern till ett räcke och göra en liten piruett för att kunna hoppa det! Underbart det är med unghästar ändå!
Tur att det inte var så högt och att han gått en klass innan så han hade sprången i kroppen!
Vi fick iaf ett pet och ett tidsfel. Mycket märkligt men de höjde tempot för unghästarna!? Och jag red inte jätte sakta, känd för att rida sakta är jag ju men inte så sakta!! Man ska ju liksom kunna få ett stopp på sin unghäst utan att få tidsfel!? Men men, kanske är ändrade regler.. Han hoppade iaf mycket bättre! Han är ju lite ofokuserad och så men jag räknade ut att han inte ens gått 15 klasser i hela sitt liv så det blir förhoppningsvis bättre!

Annars har det inte hänt så mycket skoj!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0