Alla hjärtans-dag

Idag hade jag sovmorgon och skulle åka in med pappa elva. Då vaknar jag kl åtta ist, inte så roligt men ganska så skönt!
Vi hade iaf skridskor på idrotten idag, utomhus, ja, ni hör ju hur sjukt det är att ha idrott ute i den här kylan. Trodde att ja hade förfrusit både fingrar och tår för satan vad ont det gjorde! Tog och ramlade en gång också, pinsamt kan man tycka eftersom att alla stod och tittade på, men det var mitt minsta bekymmer för jag trodde jag hade brutit armen. Förstår inte hur man kan hålla på med den där sporten, det är ju livsfarligt! Nu är jag ett ännu störra fan av hockeygrabbar iaf!

Igår tränade båda hästarna för Nina. Trav, studs och serier. Inga roliga Rosie övningar direkt. Hon kommer ju alltid att vara tjaffsig i munnen och svår på det viset men om man bortser från det så hoppade hon bra!
Loppan hoppade studsen riktigt bra. Väldigt rak och så, unghästar har ju en tendens att bli lite vingliga. Jag tror att han kanske håller på att växa eller inte är tillräckligt stark av andra skäl för att han har lite jobbigt att svänga nu, byter lite galopp och så. Dessutom byter han lite tänder också! Ingen bra kombination men det går över! Därför hoppade vi serierna rakt igenom ist för att göra volter på vissa ställen. Känns dumt att bråka med honom om han har det lite jobbigt nu.

Alla hjärtans-dag är ju idag och den ska man ju fira med någon man tycker om! Jag har inte firat den något speciellt mer än att jag köpte mig själv ett tävlingsskåp.. Då blev jag ju glad iaf! Jag kan tycka att dessa dagar är lite överskattade men jag kanske inte kommer att tycka det när jag har skaffat nån att fira dessa dagar med, vad vet jag!?

Nu ska jag slänga ner mig i soffan och käka en apelsin. Eftersom jag har börjat mitt nya liv idag blir det en apelsin ist för nåt annat smaskigt!! Hörs! 
 




Rosie i Umeå 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0