Hoppning

Igår drog JAG ner hästarna till Bräcke för att hoppa dem lite. Jag har ju varit lite rädd att köra transport sedan incidenterna i vinter men nu tog jag mod till mig och körde dem. Pappa ska ju inte behöva följa med varenda gång och det gick ju faktiskt riktigt bra! Rosie fick hoppa först och hon var inte alls rolig. Hon hoppade ju bra villket hon brukar göra men hon var väldigt tjaffsig mellan hindrena. Men det är mitt fel som inte hoppat henne på två veckor och inte ens tagit ner och ridit något i ridhuset heller. Så nu ska jag jobba henne mer i paddoocken ett tag så hon inte är så tjaffsig i munnen. Loppan blir bara bättre och bättre! Igår tycker jag att han hoppade riktigt bra. Han är ju som sagt var inte så mycket hoppad och ligger lite efter men det ska han nog ta igen. Och vi har ju inget att skynda till så låter man honom få den tiden han behöver så blir det nog bra!

Idag red jag båda på banan och och de gick bra båda två.

Igår när jag kom hem från stallet mådde jag väldigt dåligt. Mådde jätte illa och var helt säker på att det var magsjuka på gång. Men som tur var var det "bara" ett migränanfall som aldirg riktigt löstes ut, (behövde inte spy). Jag hatar dock att ha riktig migrän så det var väldigt tur att den inte kom på riktigt. Spy som man samtidgt har huvudvärk måste nog vara det värsta som finns.
Jag mår fortfarande inte helt hundra så jag undrar om det är något virus som spökar i kroppen...

Som tur var har jag haft fullt upp i helgen så jag har inte hunnit ätit något onyttigt men jag tänkte nog äta lite chips ikväll. Det går inte så bra för mig att sluta men nu har jag iaf börjat att göra sittups varje kväll och det måste ju vara bättre än att inte göra några alls. Right!? Haha!

Nä nu ska jag göra sittupsen och sedan läsa lite. Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0