I cool

Eller Connie som vi kallar henne har fått helt rätt namn.. Vilken cool ponny det är!!
Hon är väl riktigt riden inte ens 10 ggr, 5 kanske. Idag red jag ut på henne själv, skritt, trav och galopp! Man hoppar upp på henne själv utan problem, ja ni hör ju vilken häftig liten ponny. Man är mer säker på henne än vad man är för 15-åriga Rosie som är rädd för snöklumpar eller 5-åriga Loppan som får för sig att vara dum ibland. Ja, hade jag varit 12 år hade jag helt enkelt tvingat mina föräldrar att köpa den henne. Hon kommer verkligen att göra någon liten ryttare glad. Roligt att Elin har bestämt sig för att bara låna ut henne iaf, så hon kommer att finnas kvar hos oss.
Nu är det länge sedan vi löshoppade henne så vi ska ta o göra det något, men när vi har löshoppat henne har hon visat vad hon går för. Men som sagt med den mamman (Kerstin) som gått SM och den pappan (Lipton 779) som gått OS kan hon väl inte bli dålig. Med rätt ridning och utbildning kan hon nog gå väldigt långt! Önskar att jag var ett barn igen!!

Det är väldigt mycket häst nu iaf, så för er som inte är hästintresserade är det nästan ingen idé att läsa ;) 
Jag hade stallet hos Elin imorse, så Loppan och Rosie fick också komma ut på tur idag. Rosie var lite väl spänd, förstår inte att hon är som mest spänd hemma, men men hon gick bra ändå.. Loppan var väldigt fin iaf, det är han iofs för det mesta som tur är! Imorgon tänkte jag ta med dem till ridhuset och hoppa några språng på dem. Jag hinner med så mycket på dagarna när jag kommer hem tidigt, vilket jag gör torsdagar och fredagar...

För övrigt så har jag jobbat idag, har inte jobbat på över 2 månader men det gick bra ändå! Alltid bra med lite extra kosing.
Jag går och är konstant hungrig... Hur stor kan min magsäck vara egentligen!? Jag äter fan mer än en vuxen karl. Det hela kommer sluta med att jag rullar fram! Stackars hästar..
Jag måste ta och testa min klänning igen känner jag, om det ens är så att jag får på mig den nu. Får jag inte på mig den blir det inte roligt för mig eller nån annan i min närhet kan jag säga!! Men så mycket kan man väl inte ha gått upp på ett halvår eller!?

Aja nu ska jag ta och skala mig en apelsin, det måste ju vara ok att äta utan att behöva känna någon skuld!! Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0