Kerstin

Kerstin är den roligaste häst jag känner. Hon är så himla speciell. Man skulle kunna tro att hon är schizofren, hon är helt lugn och mysig när man håller på med henne men en helt annan häst när man rider henne. Haha! Kanske är det just därför som jag tycker om henne så mycket.
Nu går hon på lösdrift hemma hos Elin och är dräktig med Minotaurus. Ska bli spännande att se vad det är för något som kommer ut.
Hon är super hårig och tror förmodligen att hon är en vildhäst nu. När hon var tävlingshäst var jag tvungen att klippa henne var tredje vecka om hon skulle se bra ut. Kanske inte är det optimala men man kan inte åka på tävlingar hur som helst.
Nu kan man tycka att jag ältar det här med Kerstin lite och kanske inte borde tänka på henne så mycket nu när jag inte får tävla henne mer men hon är den häst jag aldrig kommer att glömma. Från att vara helt oduglig gick hon SM på bara något år, helt fantastiskt enligt mig!
Men hur jag kom att tänka på henne och skriva om henne just nu var för att jag kollade på lite gamla bilder...





Här är hon när hon var fin tävlingsform.



Här är hon när hon precis har fått Connie, alltså snart tre år sedan när hon hade tävlingsuppehåll.



Här är hon i höstas. Hon hade dock inte fått sin superpäls då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0