Filmkväll

Idag ska jag åka till stan och ha lite filmkväll och snacka skit med Linn, Michelle och Hanna.. Det ska bli mysigt!

Loppan och Rosie hoppade för någon dag sedan.. Loppan har ju inte hoppat sedan det var tävling i november så det var lite spännande hur han skulle vara. Vi hoppade en serie och han gjorde det riktigt bra. Jag trodde han skulle vara lite bockig och så, han brukar kunna vara lite bockig när man hoppar ibland. Men han var jätte duktig. Det måste ju bara vara för att han har blivit 5 år nu! Haha ;)
Rosie hoppade också bra, hon har faktiskt hoppat bra nu, vi har dock lite problem mellan hindrena men det har vi alltid haft.
Igår kollade jag på filmer på alla hästar.. Calippo, Selma, Kerstin och Rosie och gud vad jag saknar dem alla. Alla är så himla roliga på sitt vis. Roligast av alla är nog nästan Kerstin, hon som är jobbigast att rida på backen. Calippo var så himla fin på backen och gjorde nästan alltid rätt trots att han bara var 5 när vi sålde honom.. Han har nog all pontential i världen att bli riktigt bra! Selma, hon är kanske den bästa häst jag någonsin haft. Hon har lätt för allting och gör sitt bästa hela tiden! Hon var den häst som jag trodde att jag skulle kunna rida 1.50 på, men var vi tyvärr tvungna att sälja henne.. Jag får hoppas att hon blir bra där hon är nu! Alltid roligt om det går bra för hästarna man haft, visar att man gjort ett bra jobb.. Hon hade ju inte tävlat alls när hon kom till mig! 
Jag hoppas att Rosie ska bli lika bra som hon var innan vilan och fölet, förhoppningsvis blir hon ännu bättre eftersom jag har mer erfarenhet av högre klasser och har blivit bättre att rida. Spännande att se hur det kommer att gå!

Aja nu ska jag åka iväg till stallet en sväng, vi hörs!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0