gym

Jaa, nu har jag varit på gymmet med Lina och Dennis ett tag vilket jag inte gjort på länge.. Lär ju ha lite träningsvärk imorgon men men så är det. Nu har jag bestämt att jag måste börja träna på riktigt. Det räcker inte med att rida en eller två hästar om dagen..
På idrotten idag var vi på badhuset, livräddning och simning stod på schemat. Sen blev det lite bubbelpool och åka rutschkanor, jag kommer nog aldrig att växa ifrån det. Haha!

Var ju som sagt med Mariah på träning för Roberto Cristofoletti i helgen, det var en lärorik och mysig helg tills vi skulle hem..
Det var svinhalt på vägen och vi körde typ 50 km/h hela vägen. Efter Brunflo fick vi en sandbil framför oss som sedan slutade att sanda precis framför en lång backe.. SMART!
Mariah tog sats och vi fick världens sladd och höll på att krocka, till slut kunde hon häva den och vi kom på våran sida av vägen igen men det tog stopp då pga halkan. Sedan kom en, buss och en lastbil o körde fast. Det tog inte lång tid förän hela backen var full av bilar och lastbilar. En smart zigenarfamilj kom i full fart upp för backen och trodde att de med sin skitbil skulle ta sig hela vägen upp och körde då in i en helt ny bil framför oss.. Det blev ju lite drama då.. Haha! Inte nog med den krocken så kom det en stor pickup uppifrån i full fart och fick bresaldd i typ 100 km/h.. Lilla zigenarbilen stod då mitt i vägen aldelss framför oss och hade pickupen kört in i den hade det resulterat i att zigenarbilen och en bil till åkt in i oss och transporten med hästarna, inte kul!! Som tur var touchade pickupen bara i zigenarbilen och snurrade ned för hela backen utan att köra in i en enda bil, helt galet! Måste ha varit en väldigt bra chaffuör lär jag säga!
Men det här vill jag säga att det är helt bedrövligt att det tog 5 timmar att få dit en jävla sandbil. Dessutom visste väl vägverket och de som sandar att det regnat och varit plus hela dagen så de kanske hade kunnat sanda lite tidigare men icke!!
Är det här Jämtland!? Snarare Skåne, Usch!!
Nu har jag fått avagera mig lite idag också. Jag kommer hädanefter vara livrädd att köra transport på vintern. KUL!



Jag ska minsann bli fit nu! Wish me good luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0