Glad midsommar

Vilket härligt midsommar väder vi har här i Norrland!
De senaste åren har jag varit på tävling den här helgen så jag vet inte riktigt vad man gör denna dag..
Imorse hade jag stallet i Mälgis och red på båda hästarna (i spöregn). Sedan packade jag ihop mina och hästarnas grejor för nu skall de stå i Bräcke över sommaren så att jag kan träna ordentligt!
Jag beslutade mig för att släppa ihop de i hagen tillsammans idag, de vill som gärna ha en kompis och de känner varrandra så bra så nu blev det så. Vi har försökt haft de tillsammans förut  men det har resuterat i att Rosie blir brunstig, Loppan blir hingstig, han ska försöka göra barn, Rosie blir sur och sedan går täckena sönder... Men nu har Loppan mognat på sig och inte varit hingstig på väldigt länge så det såg ut att gå bra!!







Jag har även hunnit med att vara torpet en sväng med Pilla, Per och barnen. Ridklubben ordnade midsommarfirande där så det var trevligt! Nu skall jag käka lite middag och sedan bege mig till Gällö med Linn och Carola. Jag kör och är nykter för att jag skall upp och jobba imorn!

Jag höll nästan på glömma att berätta att Albin äntligen fått sin lillebror. I onsdags morse kom han! En liten krabat på 3490 g och 50 cm lång. Ser fram emot att få träffa honom!

Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0