Första tävlingen för året

Idag var det första tävlingen för säsongen och första tävlingen för Rosie på väldigt länge!
Loppan gick 1m, han var lite spänd.. Han stannade på ett hinder som han tyckte var väldigt läskigt så jag fick göra en volt, då blev vägen lite konsitg och vi fick lite dålig galopp mot hindret andra gången så då rev han men resten av banan hoppade han väldigt bra. Dock var han lite fjantig mot hindret efter det han stannat på som också var ett titthinder så hoppade det nästintill stillastående men det gick det också. Jag är nöjd med honom ändå för han skötte sig väldigt bra på framhoppningen och så och resten av banan kändes lätt. Det var ju bara hans tredje tävling i hela hans liv så det kommer förmodligen bara att bli bättre!

Rosie tyckte att det var superroligt att vara ute på tävling igen! Märktes redan när jag tog ut henne ur transporten! Hon var taggad och pigg som vanligt. Det var ingen riktig Rosie bana, relaterade avstånd hela tiden. Kan vara svårt på henne när hon blir lite tjaffsig. Vi fick ett nedslag men resten hoppade hon super!
Nu kanske ni tycker att jag inte borde vara nöjd med de resultaten men jag är jätte nöjd med tanke på omständigheterna.. Och fasiken vad roligt det var! Nu vill jag bara tävla mer! Jag hade glömt bort hur roligt det var!

Självklart glömde vi att ta kort! Jag hade med kameran och allt men det glömdes som bort.. Jäkligt klantigt!
Jag filmade ju ritterna men jag är den mest otekniska som finns så jag kan inte ens lägga in dem på datorn.
Kanske kan jag lära mig det en dag!?

Nu ska jag läsa en liten stund sedan blir det wallander-mys med mamma! Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0