duktiga hästar

Mina fina hästar har som sagt var skött sig i helgen!
I fredags var det Loppan som var iväg och fick hoppa 1.05. Det gjorde han super och gick nolla! Han var lite fjantig på framhoppningen och tyckte att de andra hästarna var lite läskiga, sen på banan var tidtagarna också mycket skrämmande så han gjorde några skutt men annars skötte han sig som han skulle! Det känns som att han blir bättre och bättre för varje gång. Kul!
Igår och idag var Rosie iväg. Igår var det en A:0/a i 1.20:n vilket innebär att man rider snabbt hela tiden. Jag bestämde mig för att försöka rida ganksa snabbt, inte ta de allra snävaste svängarna med tanke på att hon inte tävlat på länge men andå bra svängar. Jag höll mig till planen och Rosie hoppade bra vilket resulterade i en nolla. Vi fick då en sjunde placering.
Idag var det två faser, hon var nolla i grunden och petade ett i omhoppningen. Det var helt mitt fel som tog en för snäv sväng för henne. Hon var väldigt mycket tjaffsigare idag, hon blir lätt det när hon inte fått gått något i hagen!Men jag är supernöjd med helgens resultat. Och Rosie känns som gamla vanliga Rosie så det kan nog bli bra igen! :)

Mariahs kamera filmade alla rundor. Hon kan nämligen lägga ut det på datorn vilket jag inte kan för det tar tusen år, så jag väntar på att hon skall lägga upp dem på youtube så ska ni få se helgens ritter! Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0